sobota 5. dubna 2008

British Go Congress - 1st Day


Vstavat pred sedmou skodi dusevni pohode, lec nebylo zbyti. Ros byla tak hodna, ze mi udelala snidani na sedmou (jinak snidame v 7:30). Uz vcera jsem si overil, ze to na zastavku trva 7 min a tak jsem dorazil s prijemnou rezervou. Jenom mi bylo divne, ze muj vlak neni vypsan na me koleji. Pochopil jsem zahy, kdyz pekna zelena souprava prisvistela na druhou (tj. LEVOU kolej, sakra!). Nastesti jsem stihl probehnout podchodem (pokuta za vstup do kolejiste je GBP1000). Cesta vlakem, aspon tady na jihu (spolecnost Southern Railways), je prijemna. Jezdi tu nove vlacky, ktere zvenku vypadaji jako metro, uvnitr spise pripominaji nase velkoprostorove EC vagony. Hlaseni kazde zastavky ustne i napisem je samozrejmosti. Ano, za hodinovu cestu (cca 70 km) jsem dal za zpatecni listek GBP 10,90, cili zhruba dvojnasobek, co u nas, ale rozhodne vylet mistnim vlakem je prijemnou zalezitosti.
Pan domaci Jim mne vcera vybavil mapou Hastingsu, a tak nalezeni hraciho mista - sportovniho centra bylo snadne. Lezi na ... Bohemia Road.... Registrace byla od deviti a podarilo se mi tam byt temer presne. Na miste jsem byl prvni, tedy kdyz nepocitam jednoho z poradatelu. Na druheho poradatele s kasickou a pocitacem jsem musel ctvrt hodky pockat. A tak byl cas se porozhlednout po miste I prichozich hracich. Hraje se podle AGA pravidel, hlavni rozdily: 7,5 komi, posledni pas je bileho (coz znamena az 3x pas na zaver partie) a za kazdy pas se dava zajatec. Dusledkem je snaha o zaplneni vsech neutralu a znacne praseni v zaveru partie. Druhym prvnim dojmem :-) bylo slozeni hracu. Na rozdil od skoly zde vekovy prumer snizuji. Prvniho soupere Richarda, 10k jsem smetl znacnym rozdilem, odhaduji ho tak na nase 13-14k. Okamzite to na prilehlem balkonku, kde jsme sledovali amatersky zapas v pozemnim hokeji na prilehajicim hristi, vyvolalo debatu o zpusobu pridelovani trid v jednotlivych zemich. Nicmene i Britove udajne pouzivaji EGF rating, ale moc se mi to nezda, rozdil je minimalne 2 tridy a to jsem jeste 100 bodu pod tridou.
K obedu jsem mel konecne "fish & chips", dokonce s tatarkou a .... s hraskem. Anglani totiz jedi hrasek ke vsemu, tedy krome moucniku perhaps (doufam ze to necte Lukas, kdyby se to dozvedel, tak ho sem nedostanu). Taky tu toci Budveiser, ale v UK skoncil znamkopravni spor remizou, a tak jsem si nebyl jist, zda mi nenatoci tu US brecku. Zkusil jsem nahodne neco mistniho a na rozdil od ctvrtka jsem vyhral - bylo to pivo. Zakusek, neco jako obri domaci hodne cokoladovy pernik s kopcem slehacky vypadal nebezpecne, cili hrozil prezranim.
Nastesti se neprojevilo. I ve druhe partii jsem na sveho soupere nastoupil cinou (zjevne se tu nehraje, cinske fuseki fakt soupere dost rozhazuje) a po zahajeni jsem mohutne vedl. Nakonec se souper zmatoril a stahl na 14 bodu, pricemz zaver opravdu MOHUTNE vyprasil. Mam podezreni, ze k tomu docela tlaci AGA pravidla.
Treti partie byla nejpracnejsi, starsi pan byl 2bodove 11. kyu. Navic jsem hral bilymi, takze jsem nemohl uplatnit cinu. Vetsinu hry jsem mel neprijemny pocit, protoze vzdy hral presne tam, kam jsem chtel ja a tak jsem ve stredni hre docela ztracel. Az se mi podarilo chytit slusnou 30bodovou skupinku, a kdyz se z ni vykresalo ko, ukazalo se ze ho moc neumi hrat. Jiz obligatni zaverecne praseni jsem prezil beze ztraty.
AGM (Annual General Meeting) mistni asociace je nuda, schuzuji jednou do roka a navic se jim tam nepotloukaji zadni opilci, jak se na nasich schuzich obcas stava a tak vse probehlo jak melo. Schvalil se rozpocet, precetla se vyrocni zprava a provedly se volby. Na vecerni socializing (spolecna vecere v cinske restauraci "sezer co muzes") uz nebyly sily. Jo este jeden drb: Jil a Sue mne pozadaly, abych se pridal do jejich tymu Brighton Belles :)) (prelozte si sami :))) A ted uz mne zeleny vlacek nese zpet do Brightonu, dam bezdratove pivo s nejakym sendvicem a mozna pridam par obrazku.

1 komentář:

Lukan řekl(a)...

Ne opravdu ne, hrášek tam fakt jíst nebudu :))). Jinak velká gratulace k masovému vžadění nevinných angličanů.